נגישות
  • ניווט בעזרת מקלדת
  • התאמה לעוורי צבעים (גווני שחור/לבן)
  • התאמה לכבדי ראיה (צבעוניות הפוכה)
  • פונט נגיש
  • AAA
  • ביטול הנגישות (תצוגה רגילה)
  • נוסף לסל קניות:

שימוש חכם בצבעים בעיצוב תאי שירותים

כיום, מחיצות לתאי שירותים כמו גם הדלתות לתאי השירותים הציבוריים עשויות על פי רוב מטרספה או בשמו הטכני - HPL.

זהו חומר מופלא, הוא קל וחזק, נוח לעבודה, אינו יקר וניתן לחיתוך לפי מידה בכל גודל שתרצו.

ויש לו עוד תכונה מופלאה אחת – הוא יכול להגיע בכל צבע, וכמו שתראו במאמר הבא זו תכונה משמעותית מפני שבחירת הצבע בעיצוב תאי השירותים יכולה לתת לנו ערך גבוה, הרבה מעבר לדעה של המבקרים האם בחרנו צבע "יפה" או לא.

אז בואו נצלול לעולם המופלא של שימוש בצבעים.

 

הברור ביותר – עיצוב תאי שירותים כדי להעניק חוויה נעימה

כאן אנחנו לא מגלים לכם שום דבר חדש, כאשר תאי השירותים מרגישים נעימים ובטוחים יש לכך השפעה לא מבוטלת על החוויה הכללית של האורחים. בחירת הצבע היא כמובן משמעותית ולכן משפיעה על החוויה כולה, אך כאן נכנסת הבעיה האמיתית – מה נחשב "יפה"? כי עיצוב תאי שירותים, כמו כל עיצוב של חלק אחר במבנה, הוא גם עניין של טעם. לכן, כדאי שלצבע תהיה גם משמעות נוספת.

 

עיצוב תאי שירותים בהתאם לצבעי המותג

למותגים רבים ישנו סמל, או לוגו, בצבעים מובהקים שכולם מכירים, זהו חלק בלתי נפרד המיתוג. אם נשאל אתכם מה הצבעים של קוקה קולה, או של סלקום, של מקדונלדס או אפילו מה הצבע המזוהה ביותר עם אפל, כולכם תדעו לענות בלי היסוס.

גם למרכזים מסחריים, מרכזי קניות, ומקומות ציבוריים אחרים ישנו מיתוג, וצבעים המזוהים עם המותג, מדוע אם כן לא להמשיך את המיתוג גם בעיצוב תאי השירותים, ובצבעים של מחיצות השירותים, מחיצות הטרספה שיודעות לשאת כל צבע?

האמת שאין סיבה לא להשתמש בצבעי המותג, אלא אם יש מטרה אחרת לשימוש בצבע (מייד נראה גם כאלה) או שלמותג אין צבעים מובהקים.

רק תחשבו כמה התעלמות מצבעי המותג בבחירת העיצוב לתאי השירותים יכולה להיות כמעט גורלית – מה יקרה למשל אם המחיצות לשירותים במגרש הבית של מכבי תל אביב יהיו בצבע אדום, או שאלה של הפועל חיפה יהיו בירוק? אסון, נכון?

 

שימש בצבעים "מעודדי מצב רוח" במחיצות תאי שירותים

ישנם מחקרים רבים המראים כי לצבעים שונים יש השפעה על ההתנהגות שלנו ואפילו על מצב הרוח. כך למשל, ענקית הקמעונאות ברשת "אמזון" חקרה רבות באיזה צבע כדאי לצבוע את כפתור הרכישה באתר, ומצאה כי הצבע הכתום מעודד את האנשים לרכישה יותר מכל צבע אחר.

איך זה קשור אלינו? אם כתום הוא צבע המעודד רכישה, אז מחיצות טרספה בצבע כתום בתאי השירותים במרכזי קניות יכניסו את המבקרים ל"מצב רוח לקניות" יותר מכל צבע אחר, והלא זו מטרתו של מרכז הקניות לא?

באותה מידה, ישנם מקומות כמו מרכזי בילוי בהם אנחנו רוצים שהמבקרים יחושו שמחה והנאה כחלק מהחוויה הכוללת שלהם במקום, במקרים כאלה כדאי לנו להשתמש ביותר צבעים בהירים ועליזים, ופחות צבעים כהים וקודרים, וזה נכון לא רק לעיצוב החלל הכללי, אלא גם לעיצוב תאי השירותים.

 

יש גם צבעים מרגיעים

לעיתים מה שנרצה ליצור, במיוחד בחדרי השירותים הציבוריים הוא דווקא אוירה רגועה, להנמיך אנרגיה, ליצור יותר שלווה. איפה במיוחד נרצה את זה? בתאי שירותים לילדים, במיוחד בבתי הספר, שם השירותים סובלים מיחס קשוח של התלמידים הנמרצים ולעיתים קרובות זקוקים לתיקון, החלפה ותחזוקה שוטפת, אך אם נצליח, באמצעות צבעי מחיצות השירותים, להנמיך ולו במעט, ובאופן זמני, את אנרגיית הנעורים המתפרצת הזו, אולי נצליח לשמור על תקינות השירותים לאורך זמן.

צבעים מרגיעים כאלה הם למשל תכלת, ירוק בהיר, ואפילו ורוד בהיר, למרות שלצבע ורוד בהיר יש זיהוי מגדרי מובהק שעלול להיות בעייתי.

 

צבעים פונקציונליים

אחרון חביב- הצבעים הפונקציונליים.

למשל – מחיצות שירותים בהירות כדי להחזיר יותר אור בתאי שירותים בהם התאורה בעייתית, או לחלופין, מחיצות שירותים כהות עליהן הלכלוך פחות בולט במקומות המועדים במיוחד ללכלוך.

אם אין לנו שום אג'נדה אחרת לעיצוב תאי השירותים שלנו, אנחנו לפחות נרצה לבחור צבע פונקציונלי למחיצות ה HPL הנמצאות בחלל.

 

לסיכום

ראינו שבבחירת הצבע למחיצות השירותים, ולעיצוב תאי השירותים בכלל, יש השפעה גדולה בהרבה מאשר רק "האם זה יפה" וניתן להשפיע דרך עיצוב חדרי השירותים על דברים רבים החל מחיבור למותג ועד להשפעה על התנהגות המבקרים.

המומחים של מנל ישמחו לספק לכם תמיכה, עזרה, עצה והתאמה אישית של המוצרים בדיוק בשבילכם.